
Miraj transpune emoția unei amintiri într-un parfum contemporan
Emblemă a industriei de parfumerie din România de odinioară, Miraj a reprezentat pentru mulți români unul din puținele produse de lux la care aveau acces. Însă pentru copiii acelei epoci, Miraj era mai mult de atât – era parfumul mamei.
O amintire, ca un sărut pe frunte și o mângâiere, foșnetul unei rochii de seară, lumina difuză a unei veioze, și undeva printre cutiile cu pudre colorate, peria de păr și bijuteriile împrăștiate pe comoda din dormitorul mare, acea sticluță misterioasă strălucind.
Frânturi de momente trecute fără o însemnătate aparte, dar care alcătuiesc bogăția unei vieți. Câte astfel de momente nu sunt rămase într-un colț uitat din minte? Dar ce prețioase devin când ni le amintim, când, într-o clipă, redevenim copii și ne privim fascinați și entuziasmați părinții pregătindu-se de o petrecere.
Experiența olfactivă Miraj pornește prin evocarea unui sentiment, de la familiaritate și nostalgie la seducție și încredere de sine. Apoi, surprinde prin rafinamentul și senzualitatea acordurilor sale, și culminează într-o eleganță hipnotizantă.
Un brand de parfum de nișă conceput în România
Un efort considerabil și multă dedicație au fost investite în a crea un veritabil parfum de nișă care reflectă maturitatea gusturilor societății moderne.
Colaborarea cu parfumieri consacrați din industrie este primordială pentru a obține de fiecare dată acorduri unice. Procesul de creație al fiecărui parfum Miraj pornește de la o idee, un concept care poartă expresia unei emoții specifice. Împreună cu parfumierul, dezvoltăm acest concept, acordând o atenție deosebită notelor speciale și selecționării ingredientelor de cea mai înaltă calitate.
Caracterul distinctiv al noilor parfumuri Miraj este sublimat de un design minimalist și rafinat, care evocă simplitatea recipientelor folosite de parfumier în laborator, reinterpretându-le într-un obiect de lux. Un omagiu adus creației parfumierului, prezentată într-un mod sincer și transparent.


Esențe create alături de experți reputați din industria parfumeriei internaționale
Noile formule Miraj sunt semnate de Stéphanie Bakouche, parfumier premiat și membru activ al Conservatorului Internațional de Parfumuri L’Osmothèque Versailles. Bakouche este recunoscută pentru colaborările cu branduri precum L’Artisan Parfumeur, MDCI, Maison Crivelli, sau Jul et Mad.
Esențele Miraj sunt create sub atenta supervizare a parfumierului la Domaine Sainte Blanche, în sudul Franței. Aici, celebrul Maestru Parfumier Edmond Roudnitska își instalează laboratorul în 1947 și creează parfumuri precum Diorama, Diorissimo, și Eau Sauvage pentru Dior, Eau d’Hermès, primul parfum al casei Hermès, sau Femme pentru casa Rochas.
Producția finală are loc la București.
O nouă pagină în istoria parfumeriei românești
Povestea Miraj începe în anii ’50, când la București se deschide fabrica de parfum Macul Roșu. Într-o perioadă scurtă, Macul Roșu reușește să lanseze nenumărate parfumuri ce au stat la baza succesului viitorului brand Miraj.
În anii ’70, Macul Roșu devine Miraj, cunoscând succesul internațional. Miraj produce la acea vreme zeci de milioane de unități de parfum pe an, sticluțele sale devenind pentru români sinonime cu micile plăceri ale vieții.
Miraj avea și o divizie de cosmetice, deținând brandul Gerovital și formulele Ana Aslan, care au reușit să atragă personalități internaționale de renume în centrele sale de tratament. În 1989, Miraj devine Gerovital Cosmetics, iar în 2008, Miraj transferă complet dreptul de proprietate asupra brandului Gerovital către Farmec și încetează activitatea.
Zece ani mai târziu, în 2018, brandul Miraj este înregistrat, iar pe parcursul a patru ani, este dezvoltat și reimaginat ca un brand boutique românesc de parfumuri de nișă. Conducerea și echipa sunt complet noi, iar proiectul este finanțat 100% cu capital românesc privat.
